Relacja 2025
Kolejnet
– Networking na najwyższym poziomie. Wielki sukces drugiej edycji KOLEJNET!
Ponad stu wystawców, dziesiątki ekspertów z branży transportu szynowego i tysiące zwiedzających – tak w liczbach przedstawia się II edycja spotkań networkingowych Kolejnet. – Stworzyliśmy przestrzeń do wymiany doświadczeń, której branża kolejowa wcześniej nie znała – mówi Adam Musiał, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Kolei, organizator wydarzenia. – W jednym miejscu i czasie spotkali się przedstawiciele różnych sektorów kolejowego biznesu. I, jak pokazała frekwencja, pomysł okazał się sukcesem.
Uczestnicy II edycji:
Kolejowe spotkania networkingowe w formule table-top zainaugurował Bankiet Wystawców. Dzień później, w czwartek, 23 stycznia, punktualnie o godzinie 10.00 przecięto czerwoną wstęgę, uznając II edycję Kolejnet za oficjalnie otwartą. W uroczystości udział wzięli: Elżbieta Rusielewicz, wiceprzewodnicząca Rady Miasta Bydgoszczy, Sławomir Jankowski, Przewodniczący Rady Nadzorczej Polskiej Izby Kolei, Magdalena Sakowska, Wiceprzewodnicząca Rady oraz Adam Musiał, Dyrektor Generalny Izby i Zbigniew Wiśniewski, Manager Projektu.
Kolej jest dla naszego miasta niezwykle ważna. Jest zawsze prorozwojowa i ekologiczna. Dla Bydgoszczy ważne jest, byśmy znaleźli się w sieci kolei dużych prędkości. Musimy o to dbać – Prezydent i Rada Miasta zawsze są otwarte na współpracę, dlatego z tak dużą radością przyjęliśmy zaproszenie na inaugurację II edycji spotkań networkingowych Kolejnet, organizowanych przez Polską Izbę Kolei
– mówiła w trakcie otwarcia Elżbieta Rusielewicz, wiceprzewodnicząca Rady Miasta Bydgoszczy.
W Bydgoskim Centrum Targowo-Wystawienniczym swoje produkty i rozwiązania prezentowało 108 firm z branży transportu szynowego z całej Polski. Poza strefą table-top, stworzona została strefa komfortu pasażera i galeria fotografii kolejowych, przygotowana przez Izbę Tradycji Kolejnictwa w Bydgoszczy.
Stworzyliśmy przestrzeń wymiany doświadczeń – mówi Adam Musiał, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Kolei. – Formuła table-top pozwala na krótkie, szybkie spotkania i prezentację najważniejszych produktów oraz usług firmy. To okazja do wymiany wizytówkami i zrobienia tego pierwszego kroku w stronę owocnej współpracy.
II edycja Kolejnet przyciągnęła do Bydgoszczy przedstawicieli spółek kolejowych, producentów taboru szynowego, dostawców komponentów i usług, a także inżynierów i sektor naukowy. Wśród wystawców znaleźli się m.in. przedstawiciele PKP S.A., WARS S.A., Siemens Mobility, H. Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych, Łukasiewicz – Poznańskiego Instytutu Technologicznego, czy Politechniki Śląskiej.
W wydarzeniu uczestnicy bardzo wielu ekspertów luźno lub ściśle związanych z branżą kolejową. Mogą oni wymieniać między sobą informacje, mało tego, mogą porozmawiać z osobami mniej związanymi z koleją i zachęcić ich do zaangażowania się w przedsięwzięcia związane z rynkiem, promujące zrównoważony transport i tworzące korzyści dla całej gospodarki narodowej
– mówi Marcin Zaremba, przedstawiciel PKP S.A.
Polska Izba Kolei przygotowała także wydarzenia towarzyszące spotkaniom stolikowym. Punktualnie o godz. 12.00 w strefie konferencyjnej rozpoczęły się prelekcje ekspertów z branży transportu szynowego. Równolegle przedstawiciele Polskiej Izby Kolei oraz Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Chojnicach i Izby Tradycji Kolejnictwa w Bydgoszczy podpisali Memoranda o Współpracy na rzecz promocji transportu szynowego w Polsce, zachowania historii oraz tradycji kolei.
O transporcie szynowym, ale tym miejskim, debatowali podczas II edycji spotkań networkingowych członkowie Komisji Technicznej ds. Tramwajów. To właśnie Bydgoskie Centrum Targowo-Wystawiennicze było miejscem, w którym przedstawiciele pięciu firm powołujących Komisję wybrało drogą głosowania Przewodniczącego (Marcin Grzyb, Dyrektor Sprzedaży LRV PESA Bydgoszcz) i jego Zastępcę (Mariusz Matejczyk, Dyrektor Zarządzający HARTING Polska).
Po zakończeniu głosowania, decyzją Przewodniczącego, do Komisji dołączyli nowi członkowie. Wspólnie określili najważniejsze zagadnienia, którymi zajmować się będzie Komisja oraz ustalili kolejny termin spotkania.
Networkingowe spotkania w formule table-top na stałe wpisały się w ogólnopolski kalendarz wydarzeń kolejowych. To jednak tylko część z wielu branżowych spotkań, na jakie zaprasza Polska Izba Kolei. Już w marcu eksperci kolejowego IT spotkają się w Wiśle na XXII konferencji “Telekomunikacja i Informatyka na Kolei”, na początku kwietnia zaś do Ustki zjadą się uczestnicy XXII konferencji “Tabor Szynowy – Zakup, Modernizacja, Utrzymanie”.
Bydgoszcz
ul. Gdańska 187
Bydgoskie Centrum Targowo-Wystawienniecze
Organizator
POLSKA IZBA KOLEI
ul. J.K. Chodkiewicza 17, 85-065 Bydgoszcz
Polska Izba Kolei 2024
Stworzone przez ZIRTO Strony Internetowe Bydgoszcz
Zarządzaj zgodami plików cookie
Używamy plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania, wyświetlać spersonalizowane reklamy lub treści oraz analizować nasz ruch. Klikając „Zaakceptuj”, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.